TRA LA MONDO

De par le monde..(Migri per piedoj / Voyager à pieds)

(la blogo kiu pli kaj pli esperantiĝas...)

10 mai 2007

VÄNGE, 10e MAJ 07

SVENSKA


Jag är här för fyra veckor sedan, och vi har redan gjort många saker.

Första, vi har rökt getskött.
Vi har byggt rökrummet, sedan har vi rökt med björk trä i många tid (ungefär 10 timmar).
Efter det, måste köttet torka i flera dagar.
Nu vi äter jättegott kött.

Bland annat vi har firat hos vänner och ärat den sista april till hemmet med vänner.
Vi har hjälpt vän som lagade stor mat : vi har bakat bröd i vedugn. Det var roligt !
Vi har arbetat på getsskinn för att den bli mjuk, den är nu färdig för att sy någonting.
Vi väntar tills kyckling kom ! Snart ! Också get kommer att göra lila get ...


Det finns stor nyhet : min resa slutar därför stänner jag här med Astrid. Jättebra !
Vi tänkte snart vi kommer att flytta till andra hus på landet, nära här, var ligger också plats för djur.

Det kommer att finna mindre nyhet nu när reser jag inte mer (och det finns minst dator).

Jag vill att tacka alla som har varit jättesnälla mot mig, och hoppar jag det finns andra öppnadörr överallt mot andra vandrare eller människor...

Hejdå !

1 Commentaire(s):

At 18 février, 2013 10:33, Anonymous Anonyme écrit...

Nu är jag glad att jag märkte denna webbplats, precis lämplig information som sökes!

 

Enregistrer un commentaire

<< Carnet de bord / Vojlibren